taxaties | bedrijfs o.g. | advies | overig | over Begijn | contact | sitemap | home
Aanbod

Aanbod Lopende Bedrijven

Vraag

Verwacht

Verkoop/verhuur

Koop/huur

Funda in Business



Bedrijfsmakelaar

U zoekt een kantoor, winkel of horecabedrijf ?



De bedrijfsonroerendgoed markt is soms ondoorzichtig en lastig. Een belangrijk deel van het aanbod wordt gepubliceerd op de site Funda in Business, maar er worden ook veel objecten aangeboden buiten de markt om.
Begijn Bedrijfsmakelaardij heeft uiteraard een goed inzicht in het huidige aanbod van ons kantoor, maar ook in het aanbod van collega makelaars, recent gedane transacties en onderhandse overeenkomsten. Wij richten ons voornamelijk op Zeeland en omgeving.

Stap 1: Inventariseren

U wilt een bedrijfsruimte, winkelruimte of kantoor aankopen of huren. Wat is een goede locatie ? Wat zijn de vraagprijzen ? Waar moet u verder rekening mee houden ? Begijn Bedrijfsmakelaardij kan deze en andere vragen voor u beantwoorden. Wij zijn altijd op de hoogte van de laatste marktontwikkelingen. Daardoor kunnen wij u in een vrijblijvend gesprek reeds van advies voorzien.

Stap 2: Aanbod

Het aanbod van bedrijfsobjecten is groot en divers. Begijn Bedrijfsmakelaardij kan u helpen bij het bepalen van uw keuze. We kunnen samen met u een programma van eisen opstellen. Dankzij zijn jarenlange ervaring en zijn uitgebreide netwerk van NVM-collegae kan Begijn Bedrijfsmakelaardij snel een goede selectie maken uit het actuele aanbod. Uw kans om snel een geschikt bedrijfsobject aan te schaffen neemt dus aanzienlijk toe.
U kunt natuurlijk ook zelf zoeken. Op fundainbusiness.nl vindt u namelijk meer dan 30.000 bedrijfsobjecten.

Stap 3: Bezichtiging

Als u een keuze hebt gemaakt uit het aanbod, dan regelt Begijn Bedrijfsmakelaardij een bezichtiging voor u. Zo kunt u zelf alles goed bekijken en er zeker van zijn dat het bedrijfsobject aan al uw wensen voldoet. Begijn Bedrijfsmakelaardij informeert u over de onderhoudsstatus, de kosten en het energieverbruik. Verder nemen wij de tijd om uw vragen te beantwoorden. Voldoet het bedrijfsobject niet aan uw wensen? Dan zoeken we voor u verder.

Stap 4: Acceptatie

Besluit u het bedrijfsobject te accepteren? Dan is uw Begijn Bedrijfsmakelaardij onmisbaar, want voordat het zover is moet het nodige geregeld worden. We controleren het bedrijfsobject en stellen een inspectierapport op. U hebt dan meteen een duidelijk overzicht van de staat waarin het bedrijfsobject verkeert. Ook kan Begijn Bedrijfsmakelaardij u adviseren over het wel of niet inschakelen van een bouwkundige specialist voor nader onderzoek.

Stap 5: Onderhandelingen

U wilt het bedrijfspand wel, maar is de prijs wel correct ? Met Begijn Bedrijfsmakelaardij hebt u een echte expert in huis. Als bedrijfstaxateur heeft Ton Begijn veel ervaring met het bepalen van de juiste prijs. Bovendien beschikt hij over kwalitatief goede informatie uit de NVM-database voor zakelijk vastgoed. Hier zijn alle NVM bedrijfsmakelaars op aangesloten. Zo weet hij wat het aanbod, de looptijd en de marktwaarde is van vergelijkbare bedrijfsobjecten in de regio. Hierdoor kan Ton Begijn u van een goed advies voorzien over de juiste biedingstrategie, zodat u niet teveel betaalt.

Stap 6: Koop/huurovereenkomst

Wanneer u en de eigenaar overeenstemming bereiken over de prijs, wordt de koop- of huurovereenkomst opgesteld. Hierin worden de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd. Voor de koopovereenkomst nemen NVM makelaars over het algemeen het meest recente model van de NVM Koopakte BOG als basis. Uw wordt uitgebreid ge-informeerd over uw rechten en plichten. Zo komt u niet voor verrassingen te staan. Bij koop kan het ook zijn dat in overleg uw notaris ingelicht wordt en gevraagd wordt de koopakte op te maken.

Stap 7: Overdracht

De ondertekende koopakte en alle relevante stukken gaan samen met een kopie van uw identiteitsbewijs naar de notaris. Zodra de notaris de papieren heeft ontvangen, stelt hij een datum en tijdstip vast voor het ondertekenen van de akte van levering. De notaris stuurt u een aantal dagen voor de levering een concept van de leveringsakte. Na het ondertekenen van de akte van levering, vindt de sleuteloverdracht plaats.
Bij een huurovereenkomst wordt de sleuteloverdracht geregeld waarbij tevens een uitgebreide inhuur-opname van het pand wordt vastgelegd. Deze geeft de situatie weer waarin u het pand moet opleveren als u het weer zou verlaten, onder aftrek van normale slijtage. Om problemen achteraf te voorkomen is dit zeer belangrijk.